===============================================================================
Date: 08-16-95 Time: 02:01p Number: 193
From: Nicolaas Groeneboom@BEB Refer: 185
To: Bjørn Stærk Board ID: ROLVSOY Reply: 06-29-95
Subject: Linjer 34: TEAM/Program Status: Public
-------------------------------------------------------------------------------
>>> Er det noen som kan skaffe meg en rask linjerutine, helst i
>>> ASM eller C++?
>>> Jeg har hørt at bresenhams rutine skal være veldig rask, så hvis
>>> du har den, eller en annen, så ville det være veldig hyggelig om jeg
>>> kunne få den.
>>Bresenhams rutine er IKKE rask nei!
> Ikke? Neivel.. hvis du kan komme med en som er raskere, så
> er jeg glad for det.
Hvis en har littegrann IQ og enda litt logisk sans, (noe jeg regner med
de fleste programmere har) skulle det ikke være så vanskelig å tenke seg
denne rutinen:
Stigning = (( X2 - X1 ) * 256) div ( Y2 - Y1 )
(ganges opp med SHL 8)
I hovedloopen økes Y med 1 og X, som er ganget opp med 256 med
stigning.
Drit, dette var stress å forklare. Tror jeg heller uploader source-
filen.
Jaws
===============================================================================