Twitter-arkiv Mars 2012

<- Tilbake

2012-03-31

Jeg har slått av lyset, men det er fordi jeg ser på film. Og mye futt i prosjektoren, da, så det veier opp, håper jeg. #earthhour

2012-03-31

@palodegard Ja, ikke umulig det er et troll. Men ikke åpenbart heller. @ulrikft

2012-03-31

@palodegard Men det er jo ikke en stråmann hvis han er ekte. ;)

2012-03-31

@bullgudmundsen De som faktisk trenger trygd har ekstra interesse av å slå ned på trygdesnyltere. Er de som lider av tillitstapet. @vanebo

2012-03-31

RT @vanebo: “En “trygdesnylters” bekjennelser”. Her kan du fjerne hermetegnene. Han ER en trygdesnylter! Kjenner jeg blir sint. http://t …

2012-03-31

RT @DocumentNo: Ut på tur – aldri sur bit.ly/HqzfOH

2012-03-31

RT @somalieren: Om overganger i verdenshistorien, senantikken i fantasylitteraturen, og sammenligning av profeten Muhammad og Arthur: ht …

2012-03-28

Adam Curtis kobler .. eh .. Irak, yoga, body-building og det britiske imperiet: bbc.co.uk/blogs/adamcurt…

2012-03-27

Joda, Mad Men fortsatt bra, men årets retro-serie er den mye artigere Danger 5: youtube.com/watch?v=ZK0OQk…

2012-03-27

RT @evgenymorozov: “Here comes sloppiness” -> some close reading of Clay Shirky evgenymorozov.tumblr.com/post//here-com…

2012-03-27

Jeg synes sesong 2 av Lilyhammer skal snu alt på hodet og handle om en mulla fra Kurdistan.

2012-03-26

.@jasnoen om amerikansk tro og patriotisme: minervanett.no/2012/03/25/ame…

2012-03-26

@palmklov Som det det er, et essay som binder ideer sammen i et tema. Ta med deg de delene av det du er enig i. @brumlebass

2012-03-25

@palmklov Dårlig skjult, isåfall, spesielt for de som kan google. Men poenget altså at begge sider overfokuserer på midtøsten. @brumlebass

2012-03-25

@brumlebass Jeg vil bare hjelpe folk til å bli flinkere til det de ønsker å være flinke til: Bry seg om uretten i verden. Evne som må trenes

2012-03-25

@brumlebass Nei, de bør bare bli flinkere til det de hevder de gjør - bry seg om uretten i verden. Artikkelen er et bidrag til dette.

2012-03-25

Endelig ble det litt ordentlig debatt på såpeopera-artikkelen: minervanett.no/2012/03/22/sap…

2012-03-25

@brumlebass Fordi når du involverer deg uten å forstå situasjonen, kan du gjøre vondt verre. Gode hensikter ingen unskyldning for uvitenhet.

2012-03-25

@brumlebass Ja, det er en uvanlig vinkling. Det går ikke på at engasjementet er uekte, men at virkelighetsbildet er karikert.

2012-03-25

@brumlebass Finnes det andre nyhetsfortellinger hvor såpeopera er en verdifull metafor?

2012-03-25

@palodegard Jepp.

2012-03-25

@brumlebass Så du er uenig i at Midtøsten i praksis fungerer som en såpeopera for nyhetsinteresserte?

2012-03-25

@brumlebass Ja. Israelere og palestinere fortjener bedre enn å være karakterer i nordmenns nyhets-såpeoperaer.

2012-03-25

@alovlie Har svart deg: minervanett.no/2012/03/22/sap… Bra med kritiske tilbakemeldinger, har vært for lite av det på denne. @thomaslg

2012-03-25

@alovlie .. ah, ser du allerede har gjort det! @thomaslg

2012-03-25

@alovlie Men Twitter fungerer ikke for å gå i dybden. Følge opp her, så skal jeg forklare: minervanett.no/2012/03/22/sap… @thomaslg

2012-03-25

@alovlie Egeninteresse = din påstand om at “medier skriver mye om Israel fordi Israel er viktig for oss, militært og politisk” @thomaslg

2012-03-25

@alovlie .. og ja, jeg mener dekningen er ubalansert, men også at selve konflikten får mer oppmerksomhet enn den burde.

2012-03-25

@alovlie Om ikke “helt nøytral”, så ganske? Eller favoriserer man, men de riktige partene? Viktig for om egeninteresse-påstanden fungerer.

2012-03-25

@thomaslg Egeninteresse-argumentet fungerer bare hvis dekningen er balansert. Mener du den er det? @alovlie

2012-03-25

@alovlie Er påstanden din at den norske dekningen av Midtøsten-konflikten er helt nøytral, eller at den favoriserer de riktige partene?

2012-03-25

@alovlie Du mener nordmenn og norske medier er lite opptatt av å dele Midtøsten-konflikten i gode og slemme?

2012-03-25

@alovlie Egeninteresse, altså? Hvorfor velger vi da side? Følg gjerne opp i kommentarfeltet hos Minerva.

2012-03-25

Fristende å lese dette som en oppfølging av Minerva-saken min om Midtøsten som såpeopera for nyhetsinteresserte: vg.no/nyheter/utenri…

2012-03-25

Dagens minibokanmeldelser - Darfur, Houellebecq, Irak: max256.bearstrong.net/2012/03/25/min…

2012-03-25

RT @astronewth: “Why do we continue to ignore China’s rise? Arrogance.” Martin Jaques om alt det lokale medier ikke forteller deg: http: …

2012-03-25

RT @DroneInsertion: DRONES WON’T DELIVER FOOD TO YOU. DRONES WILL TAKE THE JOB, EAT YOUR FOOD, AND SAY THE ONE THING THAT WILL MAKE YOUR …

2012-03-24

RT @bill_easterly: A certain economist reviews new blockbuster book “Why Nations Fail” on.wsj.com/GWB569

2012-03-24

RT @Minervanett: Gudmund Hernes viser lav kunnskap om liberalisme i sin artikkel om Adam Smith, skriver @ahardhaug http://t.co/sbOEtjw3

2012-03-24

RT @notjessewalker: The best argument for Romney: the protest possibilities under a president who completely alienates both the left &am …

2012-03-23

RT @eulenherr: For a species obsessed with free will, choices, and options, we spend a surprising amount of time acting like zombies. ht …

2012-03-23

Underlig av Vepsen er alene om denne saken: vepsen.org/2012/03/marsje… Er det de eller mediene som ikke gjør jobben sin?

2012-03-23

@fenilsen Ikke hykleri, men misforhold mellom ideal og konsekvenser. Flere asylsøkere for Norge => flere for Eid. @Rotevatn @KetilSteigen

2012-03-23

@Rotevatn Burde iallefall gi større respekt for innskrenkning. Norge er summen av alle kommuner. Ikke enkelt for noen. @fenilsen @perelling

2012-03-23

@mariusa Twitter har iallefall tydeligvis en delete-knapp, og det er jo kjekt i blant. ;)

2012-03-23

Marsjerte med Krekar –Tatt med AK-47 vepsen.org/2012/03/marsje…

2012-03-22

@mariusa Følg gjerne opp med konkret kritikk i kommentarfeltet. Twitter har bare plass til retorikk. @zordan4ture

2012-03-22

@mariusa Tja, jeg er med indirekte gjennom referansen til amerikanerne og Irak. essays.bearstrong.net/2012/03/17/kri… humanist.no/si_det_du_mene… @zordan4ture

2012-03-22

@mariusa Mitt ønske er å erstatte dårlige fortellinger med bedre. Da er en begynnelse å bli obs på de dårlige. @zordan4ture

2012-03-22

@mariusa Klart jeg står til høyre - riktignok uten studiep i tekstteori. Men fint vi allikevel er enige om at dette er åpenbart @zordan4ture

2012-03-22

@quiet_listening Ja, sånn bortsett fra at det nesten er ingen som føler seg veldig fornærmet. ;)

2012-03-22

@eivindtraedal Å gå i seg selv er alltid mer tiltalende, men ikke alltid riktig. Utdyp gjerne med konkret kritikk i kommentarfeltet.

2012-03-22

@palodegard Har ikke lest kommentarene der ennå, men det lover jo ikke godt. ;)

2012-03-22

@eivindtraedal Sikkert, men vær gjerne mer konkret i kritikken. ;)

2012-03-22

Aftenposten.no har lagt ut Minerva-artikkelen min om nyheter som såpeopera: aftenposten.no/meninger/Sapeo…

2012-03-22

Digi skriver om AltInn: m.digi.no/892575/it-suks…

2012-03-22

Skriver hos Minerva om hvordan Midtøsten fungerer som en såpeopera for nyhetsinteresserte nordmenn. minervanett.no/2012/03/22/sap…

2012-03-21

RT @codinghorror: I put a big-ass Dell sticker on my iPad over the Apple logo, so it won’t get stolen.

2012-03-21

RT @smokeyvolvo: Excellent, consise appraisal of the 10 lessons of the Iraq war. Lesson #6: It’s very hard to improvise an occupation. h …

2012-03-21

RT @bill_easterly: “The White Savior Industrial Complex” by Teju Cole bit.ly/GHyrDr HT @tzappile

2012-03-21

RT @sjetilv: Har slagordet klart for folkebevegelsen mot elektronisk valgordning: Kenneth (36) for President!

2012-03-21

RT @ModeledBehavior: Must read on Foxconn from a reporter covering them for more than a decade go.bloomberg.com/tech-blog/2012…

2012-03-21

@torgeir_aanes At du ikke må være flink for å tilhøre kultureliten betyr ikke at ingen som tilhører kultureliten er flinke.

2012-03-21

Forskjellen mellom kultureliten og idrettseliten er vel at du må være veldig flink for å tilhøre idrettseliten. m.aftenbladet.no/meninger/leder…

2012-03-20

@bjanat Hm .. ikke emigrere dit, altså.

2012-03-20

@olemd Ja, og da flykter alle de andre IT-folkene. Programmerere med makt - hjelp!

2012-03-20

IT er vanskelig. Veldig, veldig vanskelig. Den dagen vi innfører helektroniske valg, blir IT-folk de første som emigrerer.

2012-03-20

RT @konservativ: Et nyord som også er en samfunnsdiagnose: SUTRINGSFRIHETEN ( fra Lars Vik/Fridtjof Fomlesen).

2012-03-20

RT @Documentnina: Når 15 blir til 52 document.no/2012/03/nar-15… via @DocumentNo

2012-03-20

@mcmoynihan Not my phrase. In any case, being murdered is worse.

2012-03-20

@sigvei Hm, ikke klassifiseringen i A, B, C og D-forrædere?

2012-03-20

RT @jasnoen: Jeg er visst fortapt. Slår over fra CNN til Fox fordi jeg synes Anderson Cooper er så håpløst PC.

2012-03-20

RT @WFMU: The Most Censored Words on the Chinese Internet: Upskirt, Yellow, Three-Color Cat and 40 Others: is.gd/tkV0jy ht @Disinfo

2012-03-19

@AnneDrag Ja, nettop.

2012-03-19

@palmklov Men nettop: Bjørgo er ikke en tilfeldig synser. Strømmen er i grenseland. Jeg er definitivt det.

2012-03-19

Tror ikke Stanghelles idé å bruke tilfeldige synsere som ekspertvitner i rettsaken mot Breivik er så fryktelig lur: aftenposten.no/meninger/komme…

2012-03-19

.@Gj3rt Ja, slik det også er likheter i retorikk mellom SV og ekstremvenstre. Fremdeles en lite verdifull sammenligning.

2012-03-19

.@Gj3rt Frp er lik ABB litt på samme måte som SV er lik Pol Pot. Tullete vinkling, kun overbevisende på avstand.

2012-03-19

.@astronewth Strengt tatt ikke underlig når fremtidsforskerne bommer - større overraskelse når de treffer, på noe ikke-åpenbart.

2012-03-19

RT @astronewth: Ting fremtidsforskerne ikke så komme nr 945: Pirate Bay ønsker å kjøre Raspberry Pi-mikroservere fra GPS-styrte droner. …

2012-03-18

RT @KristineLowe: Monocle-founder on business in Scandinavia: “The Scandis are a bit too socialist…the maternity leave would kill us” …

2012-03-18

@ahardhaug Hvilken serie er dette fra? Kom bare over klippet.

2012-03-18

“You can’t get easy answers along this line, because your way of putting it doesn’t get at the fundamental principles” youtu.be/cD0dmRJ0oWg

2012-03-18

RT @HediyeGuzel: Yekbun Alp (V) befinner sig i Turkiet f fira #Newroz:“Miljonstaden Diyarbakir är spärrad. Ingen kommer ut, polisen anvä …

2012-03-18

“Er samtiden virkelig så trist? Svaret er vel, om enn ikke entydig, ja!” aftenposten.no/meninger/kroni… Tror det blir fortsatt mye SF på meg fremover.

2012-03-18

RT @brainpicker: For your weekend viewing: Adam Curtis’s superb All Watched Over by Machines of Loving Grace, free online http://t.co/w4

2012-03-18

RT @DocumentNo: Den vanskelige samtalen bit.ly/z5MiEV

2012-03-17

RT @nirrosen: my response to the false accusations made against me: lineofdeparture.com/2012/03/17/a-d…

2012-03-17

RT @JeffSharlet: Daisey’s Orientalism: “Daisey’s fiction was predicated on the notion that China is essentially unknowable.” http://t.co

2012-03-17

Dilemma: Når jeg diskuterer med meg selv, og kommer med kritikk som er direkte usaklig.

2012-03-17

Eystein Halle om Lilyhammer hos Minerva: minervanett.no/2012/03/16/las…

2012-03-17

Har lagt ut artikkelen min fra Internasjonal Politikk 1/2012. Litt blogghistorie om krigsbloggerne på 00-tallet: essays.bearstrong.net/2012/03/17/kri…

2012-03-17

RT @chashomans: Joseph Kony, somewhere in the jungle, tomorrow: “Wait, what?”

2012-03-17

RT @DroneInsertion: DRONES HAVE BEEN UNABLE TO MEDITATE SINCE THE SUBVERSIVE IDEA OF “BREAKING FORMATION” IMPLANTED ITS UGLY CLAWS INTO …

2012-03-16

RT @Documentnina: Intet nytt fra norsk forskningsfront document.no/2012/03/intet-… via @DocumentNo

2012-03-16

RT @aft_meninger: Kronikk: Med følelser som rettesnor: Hvilke barn skal sendes ut av Norge? Det riktige svaret er: Noen. http://t.co/ngk

2012-03-16

@astronewth Underlig at han klager på vanskelig språk i EB - og så anbefaler Wikipedia, komitespråkets tempel.

2012-03-16

RT @tommorris: Programmer Ryan Gosling is the most surreal Tumblr I’ve seen for a while. programmerryangosling.tumblr.com

2012-03-16

RT @DocumentNo: Kontroll bit.ly/yYCygl

2012-03-16

@rabiatius Ja, først kjøper du en printer, og så en penn.

2012-03-16

Ved kjøp av bruktbøker på Amazon vil jeg helst ha den med notater i.

2012-03-15

RT @EberhardDavid: Undrar lite över om det stekta fläsk jag just ätit i Horsens på Jylland var en hon, han eller hen. Och vad är isåfall …

2012-03-15

RT @Utlendingsdir: Vi får mange spørsmål om barn i asylmottak som har fått endelig avslag på sin asylsøknad.Her er de viktigste tallene. …

2012-03-15

RT @daveweigel: MT @JosephScrimshaw: People are losing the spirit of Ides of March. Not just about stabbing. It’s about coming together …

2012-03-15

RT @farnamstreet: The Filter Bubble — What the Internet is Hiding From You goo.gl/fb/hKz7y

2012-03-15

RT @DocumentNo: Pinker bit.ly/yUw1AS

2012-03-15

RT @ChrElind: “Hei, ikke bry deg om denne sms`en, den ble kun sendt til deg for å logge din posisjon. Hilsen venn/nabo/kone/uvenn/ukjent …

2012-03-15

@sjetilv Ja du så jo hvordan den ChristWire-saken spredde seg ;)

2012-03-15

RT @secretGeek: Those who don’t study history are doomed to re… Argh! I’m being stabbed by Brutus!

2012-03-14

RT @notjessewalker: Northern Ugandans watch the Invisible Children video, do not react happily: youtube.com/watch?v=rU_1jn…

2012-03-14

.@ukorrigert Wikipedia handler om fakta. Profesjonelle leksikon handler om å lære. Nesten, men ikke helt det samme. Foretrekker det siste.

2012-03-14

Og for de som vil sammenligne, m.eb.com er gratis fra mobile enheter.

2012-03-14

.@ukorrigert Jeg vil heller ha en godt skrevet leksikonartikkel, enn en komitéartikkel som dekker alle mulige vinklinger.

2012-03-14

. @martingruner Wikipedia er ofte eneste alternativet. Men hvis både W og EB har artikkel om emne, tror jeg du lærer mer av å lese EBs.

2012-03-14

.. poenget er, folk som bare har lest Wikipedia, tror leksikonverdi måles i kvantitet og nøyaktighet. Glemmer tekstkvalitet.

2012-03-14

.@ukorrigert Det handler ikke om kvantitet og nøyaktighet, men kvaliteten på teksten.

2012-03-14

.@ukorrigert Jeg var innom leksikondebatten i denne artikkelen for Humanist: humanist.no/inntog.html

2012-03-14

Mistenker at mange som tror Wikipedia kan erstatte profesjonelle leksikon, aldri har lest et.

2012-03-14

RT @KristineLowe: Death By Wikipedia: Encyclopedia Britannica Stops Printing readwriteweb.com/archives/encyc…

2012-03-13

RT @DocumentNo: Brunborgs spådommer – 2005 vs. 2012 bit.ly/w4K8fn

2012-03-13

RT @brainpicker: “Everything you know about Africa is wrong.” A Brief History of African Stereotypes j.mp/yynbk9

2012-03-13

RT @vanebo: God tekst fra Astrid Meland om SSBs tidligere utregninger og fremskrivninger om innvandrerbefolkningen: vg.no/nyheter/mening…

2012-03-13

RT @DemetriMartin: i am available for birthday parties, but only as a guest and just for the part where they give out cake.

2012-03-13

RT @vanebo: SV-rådgiver fant ut at justis, lav skatt og streng innvandringspolitikk slår an blant arbeidere. Gratulerer med dagen. http: …

2012-03-12

Alt jeg kan om retorikk lærte jeg av å spille Xonix. vemix.com/Games/xonix/xo…

2012-03-12

@storrusten Ungdommene får de beste SF-bøkene. Leviathan er gøy, også av Westerfeld.

2012-03-12

Sovjetkommunismen førte én god ting med seg, da: 1917-symfonien.

2012-03-12

RT @oyvindholen: Hvis noen lurte: Bildebeviset på at #Aftenposten ble lurt i Christwire-gate: yfrog.com/bbhxj7j

2012-03-11

@flaatenbjork Hm? Artikkelen på satirenettsteded Christwire? Ikke så mye poeng. ;)

2012-03-11

Kan noen anbefale bok om skipsfart? Nyere historie (>1900), politikk, økonomi, juss. Globalt, regionalt.

2012-03-11

Amerikanere er dumme altså, se hva de skriver om Lilyhammer: christwire.org/2012/03/lillyh… Og denne om Stoltenbrg er enda verre: theonion.com/articles/prime…

2012-03-11

Men hvem er det som har infiltrert Tjen Folket, for å skape høyresidens perfekte fiende?

2012-03-11

RT @VGfrithjof: Les @aslaknore om Trond Berg Eriksen m. fl i dagens VG vg.no/vgpluss/articl…

2012-03-11

RT @Lileks: Saw “Caine Mutiny” backward - it’s about a crazy captain who gets a ship, earns crew’s respect. quits, is replaced by a lazy …

2012-03-10

Som regel gjelder det å holde kjeft.

2012-03-10

RT @NMamatas: Just dled Tristram Shandy to phone for free in case giant earthquake traps me in BART tunnel one day. Thanks Internet!

2012-03-10

RT @tejucole: 7- I deeply respect American sentimentality, the way one respects a wounded hippo. You must keep an eye on it, for you kno …

2012-03-10

RT @notjessewalker: “White Man Carries His New Burden in #Kony Tote Bag”: thegrumpyowl.com/2012/03/10/whi…

2012-03-10

RT @aft_meninger: Kronikk: Er samtiden virkelig så trist?: Etter å ha pløyd meg gjennom åtte norske skjønnlitterære verk anno 2011… ht …

2012-03-10

RT @jongalloway: Blog posts over ~1500 words should includes a short summary at the top. And then in most cases, delete the original post.

2012-03-10

RT @evgenymorozov: Why open science failed after the gulf oil spill arstechnica.com/science/news/2…

2012-03-09

RT @freepress: “Don’t get SOPA’d” ow.ly/9yErd via @politico by @khart #SOPA #PIPA

2012-03-09

RT @rands: “It’s only because Episode I killed much of what was disappointable in me”: j.mp/A3HbVp (John Carter Review)

2012-03-08

RT @smokeyvolvo: Dette er nok et «hvite mann skal redde afrikanere»-konsept og…vitner om et ekstremt lavt kunnskapsnivå blant folk. ht …

2012-03-08

RT @Documentnina: Livet på den andre siden av gjerdet document.no/2012/03/livet-… via @DocumentNo

2012-03-08

RT @BarbroEikseth: Svar fra Ingebjørg B. Holm: Jeg er interiørarkitekt, og jeg driter i hvordan sofaen din ser ut! - kultur - Dagbladet. …

2012-03-08

RT @martingruner: A reminder never to trust easy messages. RT @zephoria: Critique of the Kony 2012 film #stopkony: bit.ly/wXyDAy

2012-03-07

Årets underligste nye serie, australske Danger 5: youtube.com/watch?v=ZK0OQk…

2012-03-07

RT @Iskwew: Fra VG+ : Meland: Født under en blodrød sky vg.no/p/2koqmPnM

2012-03-07

Mer interessant forskningskritikk, om kulturindeks og tilflytning: minervanett.no/2012/03/07/kor…

2012-03-06

RT @idioten: Det Stratos kaller “bobler av glede” er egentlig fravær av sjokolade.

2012-03-05

RT @tinyrevolution: Idea for Blade Runner reboot: Twitter employee hunts down and eliminates porn bots, only to realize at end that he m …

2012-03-05

Dag Wollebæk og Signe Bock Segaard svarer meg om sosial kapital i Aftenposten: aftenposten.no/meninger/Var-b… Har kommentert under - bli med!

2012-03-05

RT @notjessewalker: Someday this too will be the Old Weird America. Try to appreciate it now, like a time traveler.

2012-03-05

RT @MortenMyksvoll: Gå på flere turer! RT @konservativ: Vært ute en tur. Kommer tilbake og Lysbakken har trukket seg som statsråd.

2012-03-05

Christian Skaug følger opp om samfunnsforskere, etnisk mangfold - og Ibsen: document.no/2012/03/en-gje…

2012-03-04

RT @evgenymorozov: The current patron saint of the web is not Marshall McLuhan or Gutenberg but BF Skinner. For proof read this http://t …

2012-03-04

@jonasaa Hva, også når jeg holder meg innenfor avisenes strenge lengdebegrensninger? ;)

2012-03-04

@RasmussenMagnus Den krever innlogging. Noe åpent?

2012-03-04

@RasmussenMagnus Svarer vi sant, eller måler man troen på at tillit er en fint ting?

2012-03-04

Fælt men (nesten) sant: Når jeg ser en park begynner jeg å tenke på hvordan man skulle sette en rettferdig pris for å selge den.

2012-03-04

@andersulstein Takker - håper mange følger opp. Viktig tema.

2012-03-04

@palodegard @somalieren Btw, diskusjon på Twitter er vanskelig. Følg gjerne opp i kommentarfeltet hos Aftenposten!

2012-03-04

@palodegard Mulig. Likefullt må forskning ha et forhold til de, enten gjøre plass til de i teorien eller forklare hvorfor ikke. @somalieren

2012-03-04

@somalieren Forøvrig, beskrivelsen av fragmentering i organisasjonslivet på Veitvet kommer fra en av sosiologene i boken jeg skriver om.

2012-03-04

@somalieren F.eks. hvor i teorien og tallene finner jeg arbeidsgiverne som ikke stoler på arbeidssøkere med utlenlandsk navn?

2012-03-04

@somalieren Mine observasjoner er anekdotiske bevis. Vi trenger forskning for å avklare. Spørsmålet er om den er god nok.

2012-03-04

@somalieren Anekdoter om mistillit er selvsagt bare anekdoter. Men hvor hører de hjemme i det store teoretiske bildet?

2012-03-04

@somalieren Jeg sier ikke at mistillit har økt, men at påstanden om at tilliten er i verdenstoppen ikke er godt nok begrunnet.

2012-03-04

@olavelg Ok. Svarer den på motforestillingene jeg skriver om? F.eks. spørreundersøkelser vs eksperimenter.

2012-03-04

RT @okvalnes: Tillitsforskningen bør være mer eksperimentell - se hva folk faktisk gjør - og ikke baseres på spørreundersøkelser. @bjoer …

2012-03-04

Jeg skriver i Aftenposten i dag om påstanden om at Norge er verdensmestre i sosial kapital og tillit: aftenposten.no/meninger/kroni…

2012-03-03

RT @DroneInsertion: DRONES THINK THAT IF YOU KNEW HOW IT FELT TO HAVE A KERNEL PANIC YOU WOULD NOT TREAT MACHINES WITH SUCH DISRESPECT.

2012-03-02

RT @farnamstreet: If you don’t know the arguments against your position better than the people you’re arguing with, you don’t know enough.

2012-03-02

RT @EberhardDavid: Fick förslag om att införa kultur på recept. Att läsa kultursidorna där alla liknas vid Behring Breivik måste ju nark …

2012-03-02

RT @UOJim: “Middlebrow” is the single slickest critical put-down, because unanswerable. A: “It’s not, because…” B: [Condescending eyeb …

2012-03-02

@kydra Takker

2012-03-02

RT @brainpicker: A musician refutes last week’s “truth-bender” story about the science of why songs make us weep j.mp/x4GtaV

2012-03-02

Samtiden har lagt ut artikkelen min fra forrige nummer: En nettreise gjennom islamkritikkens tiår samtiden.no/en-nettreise-g…

2012-03-02

RT @ModeledBehavior: Statistically speaking, this commute is killing me

2012-03-01

@sigvei Uenig i at politikere bør være tenkere (men fin bonus) - det er vi andre som skal ha ideer og idealer, politikerne gjennomfører dem.

2012-03-01

RT @notjessewalker: The castle in Sleeping Beauty slumbered for a hundred years. Meanwhile, the countryside flourished in the deregulato …

2012-03-01

RT @secretGeek: Guy who hates filling out forms is born on Feb 29, has an apostrophe in his name, and an email address with punctuation …

2012-03-01

RT @AlisonAgosti: Mormons going on missions to spread the word about their faith is exactly like me telling acquaintances at parties abo …

<- Tilbake