Twitter-arkiv Februar 2015

<- Tilbake

2015-02-28

RT @Rotevatn: Bra frå @svelle om media sin endelause og destruktive fascinasjon for Max og Mulla: aftenbladet.no/meninger/komme…

2015-02-27

RT @Ninahjerpset: Hege kan noe alt for få i det offisielle Norge kan: Jeg beklager | Rights.no – Human Rights Service rights.no/2015/02/jeg-be…

2015-02-26

@khaoma0 “Nå må snart flere våge å si dette høyt og tydelig i den pågående debatten. Vi må våge å konfrontere islam.” Fantastisk.

2015-02-25

@kydra Sant, ikke rettet mot religiøse land direkte. Men autoritært. Jeg reagerer mer på at er en skadelig idé enn at den er slem.

2015-02-25

Etter at jeg kritiserte Sam Harris hører jeg nå jevnlig fra ateister som mener at sverdversene hans ikke må tolkes bokstavelig.

2015-02-24

@Sveinungkh Han krevde at de ikke satt i rommet sammen. Hva synes du om det?

2015-02-24

@Mannsperson Forhåpentligvis av deg? Hva synes du om kravene han stilte til NRK?

2015-02-24

@Sveinungkh Og det kan han bare forklare hvis han ikke sitter i samme rom som en muslim?

2015-02-24

@Sveinungkh Har ikke kalt ham ekstremist. Men han melder seg ut ved å gjøre som de siste dagene. Hvorfor så underlige krav til NRK?

2015-02-24

@Mannsperson Ikke for å bruke ytringsfriheten, men for å bli tatt alvorlig.

2015-02-24

Uheldigvis for Max Hermansen blir man ikke martyr av å begå karakterselvmord.

2015-02-24

RT @LMGimse: Ørjasæter kommenterer Max Hermansens sak. Kommentarfeltet er faktisk like interessant som kommentaren. aftenposten.no/meninger/debat…

2015-02-24

RT @julierandersen: “Installing Superfish is one of the most irresponsible mistakes an established tech company has ever made.” http://t.co

2015-02-24

@sp00x Derfor lurt å vite hva de faktisk tror, ikke bare skumme overflaten. Problemet er kanskje mangel på interesse for teologi.

2015-02-23

RT @martingruner: I sent a complaint to Breitbart about the error-ridden conspiracy-piece claiming #ringofpeaceOslo was a media hoax: https…

2015-02-23

RT @Doremus42: @yassidiq Hva skal man gjøre med disse minoritetsgruppene som nekter å følge alminnelig norsk folkeskikk og hilse på sine mo…

2015-02-23

RT @yassidiq: I dag møtte jeg nesten @maxjarl til debatt i #dax18. NRK valgte imidlertid å droppe debatten etter noe vel sære krav. http://…

2015-02-23

@KentAnder Du får ta det opp med de som mener dette. @oddingeaas

2015-02-23

@KentAnder Hvor kaller jeg noen rasister? Sier bare slurvete og uvitende, og dette gjelder ikke alle. @oddingeaas

2015-02-22

@aramstad Nei, min observasjon. Mange ateister kan mye overfladiske fakta, men har lite dypere forståelse av religion. @Ingeborgborg

2015-02-22

@chrestob Så det du sier er at du er enig med ham? Støtter du “opplyste diktaturer” for å bekjempe religion? Er religiøst mangfold farlig?

2015-02-22

@chrestob Uenig. Den røde tråden i boken er et angrep på toleranse for religiøst mangfold, og mistenkeliggjøring av “moderate”.

2015-02-22

@chrestob Alt jeg skrev står i End of Faith. Lest den?

2015-02-22

@_Jonas_7 Spør de som bygger en religion på den. Hvis islamteorien din ikke har rom for mangfoldet som faktisk finnes, er den feil.

2015-02-22

@_Jonas_7 Snakker ikke om oversettelser, men hvordan dette tolkes og kobles til helheten av sharia. Ingen enkel jobb, derfor uenigheten.

2015-02-22

@_Jonas_7 Ingenting er så enkelt som det ser ut ved egenlesning. Ta en kikk på bøkene jeg nevnte, + f.eks. denne: amazon.com/Misquoting-Muh…

-> 2015-02-22

@_Jonas_7 Hjelper ikke at du selv bare ser én klar betydning, når muslimer selv faktisk tolker det på flere.

2015-02-22

RT @iyad_elbaghdadi: The central question of the #ArabSpring revolves around Islam and liberty. This is the circle we have to square.

2015-02-22

@Sigrun_T Derfor brukte jeg ordet “virkelig”, ikke “historisk”.

2015-02-22

@Sigrun_T Høres ut som det er du som tar et teologisk standpunkt nå. Jeg formulerer bare en vanlig kristen måte å lese Bibelen på.

2015-02-22

@Sigrun_T Tok ikke et teologisk standpunkt, bare påpekte at det å lese noe metaforisk ikke betyr at man ikke tror det er virkelig.

2015-02-22

Jeg skriver om slurvete og uvitende kristendoms- og islamkritikere: aftenposten.no/meninger/kroni…

-> 2015-02-22

.. og slår muligens kronikkrekord i antall nyord. Faresignal, klar over det.

2015-02-22

RT @thorbjarnebore: “Uvitende og slurvete religionskritikere slipper for lett unna De trenger motstand” @BjoernStaerk http://t.co/XljE5o7v

2015-02-22

RT @kjetilhope: I dag bør du sende en tanke til alle i Pegida som må bruke de neste dagene på å fortrenge eller rasjonalisere bort muslimen…

2015-02-22

RT @lars_akerhaug: Ingen men eller forbehold. Ringen rundt synagogen var et viktig signal fra norske muslimer, også internasjonalt.

2015-02-21

RT @tinynietzsche: Oh you like butterflies? I too enjoy the simple solace of suffocating an insect and pinning it to board. Gaze at the hun…

2015-02-21

RT @iyad_elbaghdadi: I share the common Syrian’s rage that IS/Assad atrocities are completely ignored, until a couple British girls goes an…

2015-02-21

RT @yawnbox: Mo: Equation Group drive firmware phun Tu: FreeBSD RNG omg We: Lenovo Superfish wtf Th: All Your SIM Card R Belong To Us Fr: …

2015-02-20

RT @Orjas: Hvor sløv går det an å være, og likevel være fast ansatt kommentator i Norges største avis? Les @jasnoen : http://t.co/iDMiFPdI

2015-02-20

RT @LibyaLiberty: Expect ISIS in Libya to start hitting fast and furious to build on momentum & provoke reactionary assault. http://t.co/xw

2015-02-19

@palodegard Eller “trendy”!

2015-02-19

Nå må vi våge å snakke om sirkuselefanten i manesjen.

-> 2015-02-19

..vi må også våge å snakke om sirkusklovnene.

-> 2015-02-19

..videre må vi våge å snakke med sirkusklovnene om elefanten.

2015-02-19

RT @ismat: “Is ISIS really Muslim?” is the wrong question, says @ebruenig: newrepublic.com/article/121091… (via @JamilSmith)

2015-02-18

RT @Busty1956: @LibyaLiberty Beautiful display of solidarity. Young Muslims in Norway form a ‘human ring’ around a synagogue: http://t.co/h

2015-02-18

Huff. Stoppet av gammel kvinne som lurte på hvor et hotell var. - Hm, er visst i Sogn og Fjordane. - Er det langt å gå? - Ja det er nok det.

2015-02-18

RT @RL_Bynum: Correction in the Lexington Dispatch.

2015-02-18

RT @5080: Imamer ber islamkritikere skille mellom sniksunnifisering og snikshiafisering tinyurl.com/qdjhgmj

2015-02-17

RT @iyad_elbaghdadi: Far more non-Muslims than Muslims show up in my mentions saying that “IS follows Islamic doctrine”.

2015-02-17

RT @Zicon: “This was domestic abuse marketed as Valentine’s Day fun. That’s why I nearly cried.” bit.ly/1L425jg

2015-02-17

RT @Doremus42: Blogginnlegg: Terror i historieløshetens tid doremusnor.wordpress.com/2015/02/16/ter… Vi må ta dagens trussel på alvor,men også huske at vi h…

2015-02-16

RT @kaffekjele: CSI Bergen

-Øh skal vi bare si selvmord igjen og kalle det en dag? Så kan jeg… [tar på solbriller] rekke hjem til middag

2015-02-16

RT @5080: – Fredelige muslimer har ingenting med islam å gjøre tinyurl.com/lwjmemk

2015-02-16

RT @sjetilv: Til slutt, for de som vil lese en kunstkritikk av Lars Vilks anbefaler jeg et blankt A4-ark fremfor @kjetilroed http://t.co/uI

2015-02-15

@Doremus42 Poenget var ikke at ytringsfriheten ikke er truet og må forsvares men at angrepene primært er i en annen kontekst @lars_akerhaug

-> 2015-02-15

@Doremus42 Terroristene bruker tegningene i sin egen større agenda. Men å skyte tegnere er likevel trussel mot ytringsfrihet @lars_akerhaug

2015-02-15

RT @nyheteridag: Videon som påstods visa skotten i Köpenhamn var oäkta wp.me/p4kxsI-2nY

2015-02-15

RT @kronikk140: Trine Eilertsen: Jeg er for ytringsfrihet……. meeeeeeen Lars Vilks tegninger ER faktisk ganske provoserende

2015-02-15

RT @DidrikSoderlind: Pedagogisk å følge opp angrep på tegnere med angrep på tilfeldige jøder. Slik gjør man det helt klart at det ikke hjel…

2015-02-13

RT @ShaziaSarwar: Flott portrettintervju med kloke @UsmRana. Denne gangen også et innblikk i den private Usman. aftenposten.no/amagasinet/art… @Aft…

2015-02-13

RT @Ivarpi: Stark text av @acmarteus. “Det är jag som är åsiktskorridoren” expressen.se/ledare/ann-cha…

2015-02-13

RT @secretGeek: each night, very late, I creep up to my samsung tv and whisper “I know enough to take you apart, but not enough to reassemb…

2015-02-13

RT @HavardNyhus: Apropos Kirkens (u)tidige engasjement i klimasaken. Rørsla ble startet av Noah. havardnyhus.wordpress.com/2014/04/23/gub…

2015-02-12

Velkommen. Den gode nyheten er at dere alle kom hit fordi dere er villige til å dø for den islamske staten. Og gjett hva?

2015-02-12

RT @EliLake: ISIS foreign recruits often end up as cannon fodder. I report from my time in Iraq bloombergview.com/articles/2015-…

2015-02-11

RT @OdaRygh: Haha @DystopianYA er min nye favoritt.

2015-02-11

RT @TheOnion: Dubai Unveils Plans For World’s Largest Human Rights Violation onion.com/1CejT6h

2015-02-11

RT @rands: In case you were wondering who the hero of Harry Potter was: devour.com/video/the-life…

2015-02-10

@sjetilv Tull, religion er spennende! @BjoornRa @miadamp

2015-02-10

@BjoornRa Ja hva med det? @miadamp

2015-02-10

Bra av @miadamp om å være åpen om sin religiøse identitet: aftenposten.no/meninger/kroni… Men usikker på om “konservativ muslim” er beskrivende.

2015-02-10

RT @kjartanmuller: @ESellevold En annen kommentar til siste tiders ebok-debatt: pjatt.ghost.io/the-rise-and-f… @VebRog @bok365no

2015-02-10

RT @codinghorror: That time the Simpsons went too far

2015-02-07

RT @JanHaugland: “The Gunfighter” - hilarious western short #film where the participants can hear the cliche narrator - http://t.co/snFF4f4

2015-02-07

RT @paulinaneuding: Tillsätt kriskommission om invandring/integration. mobil.svd.se/opinion/tillsa…

2015-02-07

RT @nikkibedi: Dear oh dear…Channel 4’s @CathyNewman Apologises After CCTV Footage Emerges Of Mosque Incident” @HuffPostUK http://t.co/w

2015-02-05

RT @DidrikSoderlind: Antisemittisme er tåpenes sosialisme. Og frimurernoia er maktkritikk for de som er for late til å finne ut hvordan mak…

2015-02-04

RT @LibyaLiberty: “[Fox News] are literally – literally – working for al-Qaida and Isis’ media arm."

a new low. and what a low.

http://…

2015-02-04

RT @monografi: Hver gang et land presenterer nye klimamål ser jeg for meg en fyllikpappa som lover at han ikke skal drikke mer.

2015-02-04

RT @eottosen: Skriver i @aftenposten om kraften i idealisme. Imponert over både krefteksperter på Rikshospitalet og misjonærer. http://t.c

2015-02-04

Jeg er mot tiggeforbudet, men konteksten det hører hjemme i er ikke “forby be om hjelp” men “regulering av kommersielle gateaktiviteter”.

-> 2015-02-04

.. og det hører hjemme på kommunenivå. Meningsløst med nasjonal detaljstyring.

2015-02-04

RT @Ingeborgborg: Anbefaler @khaoma0 om vestlig dobbeltmoral og trusler, voldelige og ikke-voldelige, mot ytringsfriheten http://t.co/ostD4

2015-02-02

RT @evacide: That moment when you realize that this is, in fact, your circus. And those are probably your monkeys.

2015-02-02

@chribrei Hvis doktriner endrer seg vet jeg ikke hva du er uenig med meg om. Det er jo nettopp derfor denne kronikken bommer.

2015-02-02

@chribrei Så nå endrer doktriner seg likevel? Nettopp poenget mitt.

2015-02-02

@chribrei Massevis av muslimer som ikke vil straffe frafalne, blasfemikere, homofile. Mangfold. Endring.

-> 2015-02-02

@chribrei Og når du hevder at religiøse doktriner ikke endrer seg er det nok med ett unntak for å motbevise deg.

2015-02-02

@chribrei Realiteten for religion er mangfold og endring. Vet du om unntak?

2015-02-02

@chribrei Doktriner er mangfoldige og endrer seg hele tiden. Ikke les religionshistorie med fundamentalistenes briller.

2015-02-02

RT @Roshauw: @BjoernStaerk En snål type som jobbet på biblioteket på Katta løste midtøstenkonflikten enkelt: Alle trengte bare å omfavne lu…

2015-02-02

Dagens innlegg i sjangeren “alle verdens problemer ville vært løst hvis bare alle var som oss”. bt.no/meninger/komme…

-> 2015-02-02

Forøvrig: “Martin Luther endret ikke Bibelen” Joda, han kastet ut flere bøker fra GT. Og mormonerne la til en ny bok. Religion er fleksibelt

<- Tilbake