Twitter-arkiv Desember 2018

<- Tilbake

2018-12-31

@torewalaker Takk!

2018-12-31

@sigvei Ikke minst at det presenteres som noe uvanlig og kontroversielt, det mest populære og vanlige man kan si, over alt, til alle tider: Alt er vel med oss!

2018-12-31

RT @MikeHudema: “It’s not an investment if its destroying the planet.” ~Vandana Shiva.

RT if you agree.

#ActOnClimate #climate #energy #…

2018-12-31

Mitt 2018: Lang europareise. Skrev bok jeg liker. Lagde god mat. Nådde førti. Venter barn. Skål!

2018-12-31

Jess. Fant et hjørne av nettet hvor den saken om at Al Gore er en klimahykler fordi huset hans bruker mye strøm fortsatt ruller og går, femten år senere. 2018 er komplett.

2018-12-30

Det viktigste jeg ville si om debatter nylig var at den moderate høyresiden kan velge hvordan man vil forholde seg til den radikale. Man kan velge hvem man samarbeider med og gir penger til eller mottar penger fra.

-> 2018-12-30

Når en av ens egne begynner å jobbe for de radikale kan man velge om man vil gratulere dem eller spørre hva i all verden de holder på med.

-> 2018-12-30

Det er så mange i denne debatten som snakker som om vi ikke har noe valg. Alt er utenfor vår kontroll. Men valgene våre former framtida.

2018-12-30

RT @jonwesselaas: Det kan ikke være mye som skjer i et samfunn der det blir nyhetssak i riksmedia av at en marginal, høyrepopulistisk blogg…

2018-12-29

RT @buymeonce: Verdict: The Most Durable Jeans Brand in the World buymeonce.com/blogs/articles…

2018-12-29

Hei naboer. Det ville vært lettere for dyr å takle fyrverkeri om man kunne være trygg på at de bare brukes noen timer rundt midnatt på nyttårsaften, og ikke på tilfeldige tidspunkt flere dager før og etter.

2018-12-29

@DoremusSchafer @lars_akerhaug @NorAndreas Kommer ikke på noe. Men mer av latskap enn prinsipp.

2018-12-29

Å ende opp som redaksjonssjef for en målgruppe som er så ukritiske som folk som er opphengt i innvandring virker for meg som en form for intellektuelt selvmord. joindiaspora.com/posts/13654568

2018-12-29

RT @SimonDeDeo: Why what you’re being told about IQ is bullshit: a parable. simondedeo.com/?p=337

2018-12-28

RT @SorenHave: “Hvad kan jeg gøre for at være med til at afbøde klimakrisen?”, tænker du måske efter lidt refleksion i juledagene.

Herm…

2018-12-27

@eduwindingland Mye av historiefaget handler om å skrive kritisk om folk som ikke kan forsvare seg.

2018-12-27

RT @PenLlawen: Any sufficiently advanced IoT-equipped house is indistinguishable from a haunted one. twitter.com/PenLlawen/stat…

2018-12-27

RT @tommixhelsinki: Hittade denna bild just, skratta som fan. Vet inte källan.

2018-12-27

RT @MortenMyksvoll: Hagen bad folk sjå på historia til Krim-halvøya, for å legitimere Russlands annektering. Det har eg gjort i dagens kom…

2018-12-27

Etter fire måneder med Pan er jeg imponert over nivået på innholdet. De fyller klart et tomrom i det norske medielandskapet. Alle de virkelig spennende debattene nå foregår innenfor grønne temaer, og de debattene finnert man nå først og fremst hos Pan. harvestmagazine.no/pan/et-pan-er-…

2018-12-27

@jonasaa Flere områder tror jeg. De siste årene har jeg hentet mange ideer fra konservative, sosialdemokrater og kristne, blant annet gjennom arbeidet med de to siste bøkene mine. Alle disse tradisjonene har mye å si om punktet der liberalismen bryter sammen.

2018-12-26

Jeg skriver litt om det å skifte mening og reevaluere seg selv, som person og som kultur. aftenposten.no/meninger/kroni…

2018-12-26

Årets leseopplevelse har vært 1491 av Charles Mann, som oppsummerer forskningsdebattene om hvordan Amerika så ut før Columbus. Sjelden jeg leser noe hvor det er så stor avstand mellom hvor lite jeg vet og hvor spennende og relevant fortellingen er.

-> 2018-12-26

Den berører så mye jeg er interessert i at det vil ta lang tid før jeg har fordøyd den. Kapittelet om økologi for eksempel, som viser hvor mye av det tidlige miljøvernere trodde om Amerikas urørte natur ser ut til å ha vært feil.

-> 2018-12-26

Og uttrykket “Holmberg’s mistake” bør inn i dagligtalen: Bildet man får når man betrakter noe fremmed, men mangler så mye kontekst at man plasserer det lille man ser i feil skala og feil tidshorisont. Det kunne like gjerne vært tittelen til hele boka.

2018-12-25

Romjulsspilltips: Geoguessr (gjerne iOs m/multiplayer) + skjermdeling til TV.

2018-12-25

RT @notjessewalker: Your morning image. twitter.com/bob_jesus/stat…

2018-12-25

RT @SorenHave: Velreflekteret indlæg fra en som elsker at rejse, men også mærker samvittigheden nage. Hvis du har det på samme vis, så stø…

2018-12-25

Svar til en som spør om man bør la være å få barn for klimaet skyld: facebook.com/bjoern.staerk/…

2018-12-25

RT @andrewtlloyd: That time of the year for @scalzi’s Ayn Rand’s A Selfish Christmas

whatever.scalzi.com/2004/12/01/the…

2018-12-23

RT @TrulsGulowsen: - Jeg tror suksesskriteriet til framtidas miljødebatt er ærlighet om at vi faktisk må gjøre reelle kutt. Det er bedre å…

2018-12-23

Ta en ekstra lang juleferie med god samvittighet. aftenposten.no/meninger/debat…

2018-12-22

RT @eivindtraedal: Viktig påminner fra @kjetilba i dagens DN

2018-12-22

Viktig å minne om at radikale innvandringsmotstandere ikke har folk flest med seg. Og gøy, fordi de blir veldig sinte av det. twitter.com/KrHoaas/status…

-> 2018-12-22

Trusselen de utgjør er ikke at de er så mange eller populære, men at de er flinke til å forme debatten. Blant annet ved å late som om de snakker for folk flest.

2018-12-22

Et godt skritt videre på veien mot en hyggeligere by. aftenposten.no/osloby/i/A21WW…

2018-12-22

Hyggelig at Bjørn Gabrielsen omtaler Jakten på den grønne lykken sammen med Det svarte skiftet av @eivindtraedal og Et fritt liv av Simen Tveitereid. Enig i at bøkene utfyller hverandre, med ulike tilnærminger på lignende spørsmål. Les alle. dn.no/magasinet/boke…

2018-12-21

RT @DavidNessle: Jag blir inte direkt lugnad av den där madrassen på avgrundens rand. twitter.com/silentmoviegif…

2018-12-21

RT @energiogklima: Fossil og fornybar energi telles ofte på hver sin måte i statistikken. Det gjør at overgangen til fornybar energi fremst…

2018-12-21

RT @eivindtraedal: Går du rundt i Oslo på jakt etter julegaver? Ta kontakt for å skaffe “Det svarte skiftet!” Jeg leverer innenfor rimeligh…

2018-12-21

RT @FredrikMoberg: Bra artikel i @guardian om ”kopplade kollapser” (dominoeffekter) i klimat, ekosystem och samhälle. Ny studie i dagens @s…

2018-12-20

@forteller @GeirSt0rli Du kan for eksempel kjøpe den direkte fra forlaget: humanistforlag.no/jakten-paa-den…

2018-12-20

@OdaRygh Eller en advarsel om byråkratisk inkompetanse og overmot. Reisekaos og sikkert utallige dødsfall, etterfulgt noe senere av sivilisasjonens fall.

2018-12-20

RT @nytimes: Starting in 2019, Oslo will restrict the use of cars in its city center, following a global trend to make popular tourist dest…

2018-12-19

1983 på Netflix: Bra polsk alt-historie scifi i sjangeren politikk og grå arkitektur.

2018-12-19

RT @FilosofenNils: Den sista idioten är inte född säger man. Men en dag är den sista idioten född.

En dag skriver någon Twitters sista tw…

2018-12-19

@eivindtraedal Plusspoeng for å gjennomføre det hele i en sånn liksomnaiv Michael Moore-stil.

-> 2018-12-19

@eivindtraedal Ekstra plusspoeng for å ta med et sitat fra meg (om at høyrepopulismen er mer dum enn ekstrem) som står seg så godt i lys av artikkelen som siterer den.

2018-12-19

Fin oppfølging av debattgrensekronikken min, som bruker den til å si noe fornuftig om foredragene til Joshua French: nordnorskdebatt.no/article/mennes…

-> 2018-12-19

“Jeg mener man bør lytte mer til de som i farlige situasjoner har operert mennesker, delt ut mat og medisiner osv mens krigsherrenes kuler har plystret over hodene deres og leiesoldater har gjort tilværelsen utrygg. Hvorfor høres det ikke mer på de som har opplevd infernoet?”

2018-12-18

Om Tojes underlige forsvar for konservatismens akademiske verdi. joindiaspora.com/posts/13557621

2018-12-17

“At forty, I had no doubts.” Hm. bearstrong.net/max256/2008/12…

2018-12-17

RT @DavidNessle: Det är helt fascinerande att SVT:s Solveig Nordlund gjorde den här enormt insiktsfulla dokumentären om J G Ballard redan 1…

2018-12-16

Miniprosjekt

-> 2019-01-01

-> 2019-01-05

-> 2019-01-07

Hvis du drar til Oslos særeste og beste bokhandel, Cappelens forslag, kan du nå finne noe unikt: En håndannotert utgave av Ytringsfrihet, med margen full av innvendinger som gjør en ganske god bok bedre.

-> 2019-01-07

Det fine med originalen var at den så flere sider av saken. Nå er boka i tillegg uenig med seg selv. Det er litt vakkert, egentlig.

-> 2019-01-07

Opplaget er på 3 (tre), ingen av dem helt like. Hvis folk kjøper dem, lager jeg flere .. kanskje .. etterhvert. Det er .. tidkrevende. Det blir aldri mange av disse.

-> 2019-01-10

Utsolgt på tre dager. Får lage flere da.

-> 2019-01-28

Da har jeg lagt ut tre stykk til (nr 8, 9 og 10) av den annoterte utgaven av Ytringsfrihet, hos @Forslaget / Cappelens forslag i Oslo.

-> 2019-01-28

Måten jeg lager dem på er at jeg kopierer den siste, med litt endringer. Nye formuleringer, nye kommentarer. Så prosjektet endrer seg sakte, en håndskrevet utgave om gangen.

-> 2019-02-01

Nr 8 solgt. Så da er det to igjen av Ytringsfrihet annotert i denne runden. For de som bor langt unna Cappelens forslag går det også an å bestille fra meg direkte, men støtt en god bokhandel hvis du kan.

-> 2019-02-09

Gøy å krangle med 2013-meg. Mye tull, men konsist og ærlig.

2018-12-16

RT @journeymanhisto: Most people don’t realize it, but the iconic “Santa Hat” is really just a variety of the Phrygian Cap worn by French R…

2018-12-15

RT @Peters_Glen: Congratulations Norway!

Comfortable winner of the subsidies offered to fossil fuels per person (direct expenditures by go…

2018-12-14

RT @madsnyvold: An Ambitious Project to Clean Up the Ocean’s Garbage Patch Isn’t Working popularmechanics.com/science/enviro… via @PopMech

2018-12-14

@arnefred Takk!

2018-12-14

Jeg svarer for meg om debattene det gikk galt med i Morgenbladet i dag. morgenbladet.no/aktuelt/2018/1…

2018-12-13

RT @Supermiljoblogg: Nej, o-ekologisk mat räddar inte klimatet dlvr.it/QtXQyG

2018-12-13

RT @mohamabd86: Jeg sier dette her sjeldent. Men hvis det er en kronikk du bør lese i dag så er det denne her av Haddy Jammeh. https://t.co

2018-12-13

“Jeg er ikke optimist. Optimisme er man på grundlag af en kalkulation: Hvad er udsigterne nøgternt betragtet? Og så synes jeg faktisk, udsigterne er desperate. Men håb er noget helt andet end optimisme. Håb er altid på trods.” zetland.dk/historie/s8aL4…

2018-12-13

Regjeringen gjør Norge litt bedre dag for dag. twitter.com/wikistorting/s…

2018-12-13

RT @Klungtveit: Etter å ha sovet på det synes jeg fremdeles dette er ille selv til HRS å være. Hva er begrunnelsen fra @Venstre, @KrFNorge

2018-12-13

@hegeulstein Takk!

2018-12-13

RT @CSpange: Nå er jeg ikke en ivrig leser av @vaartland men fikk med meg dagens leder av @AlfGjosund som jeg synes er et forbilledlig innl…

2018-12-12

RT @DavidNessle: “Vad sägs om en serie som bara handlar om mordiska trafikkoner utan känslor?” “Lysande! Ni har fria händer.” https://t.co/

2018-12-12

RT @notjessewalker: Two good reasons to study history: so you won’t assume that the things that suddenly startle you are new, and so you wo…

2018-12-12

RT @eivindtraedal: 22,5 millioner kroner av fellesskapets penger har så langt gått til denne propagandaen. Til neste år får de 1,8 millione…

2018-12-12

@omdommestylist Ja, dette handler mye om å snakke om andre og viktigere ting. Og det prøver jeg å bidra til så godt jeg kan, for tiden mest om klima og miljø. Jeg nevnte Linderborg fordi vi deltok i en debatt om dette sammen og fordi hun har flyttet seg i motsatt retning.

2018-12-12

RT @JarlWaage: Ikkje pokker om vi skal slutte å kjempe imot høgreradikaliseringa av samfunnet som vi er vitne til, skriv eg i Dagbladet i d…

2018-12-12

RT @WasimZahid: HRS har stått for dette i årevis og oppslaget er ingen overraskelse.

Det som er ubegripelig er at flere i @Regjeringen har…

2018-12-12

@smileberg Det er et tegn for meg på hvor langt moralpanikken kan gå. Det løser ingen faktiske problemer, det er kun et tegn til underkastelse som skal tilfredsstille danskers frykt.

2018-12-12

RT @syklemil: Spoiler slutten på en god tekst av @BjoernStaerk: aftenposten.no/meninger/kroni…

2018-12-11

RT @lagenost: “Vi er ikke nyfødte barn som tar verden inn over oss for første gang. Vi har sett hvordan den radikale innvandringsmotstanden…

2018-12-11

Jeg skriver om mitt ambivalente forhold til den liberale idealdebatten, og hvorfor jeg ikke lenger føler meg så sikker på at Norge bør belære Sverige om innvandringsdebatt. aftenposten.no/meninger/kroni…

2018-12-11

RT @aft_meninger: «Jeg tror ikke lenger på hvordan jeg og Norge har håndtert innvandringsdebatten» Les denne kronikken fra ⁦@BjoernStaerk⁩…

2018-12-11

@torewalaker Jepp, Finn er avhengighetsskapende! Bra for oss, bra for verden.

2018-12-11

RT @IsmailRauand: Råbra dekningen av klimapolitikk og energi i @Klassekampen de siste ukene. Det er sånn man er en relevant avis, og mange…

2018-12-11

@forteller Så klart!

2018-12-11

RT @TidsskriftetP: “SOM ET FLY SOM ALDRI LANDER”: Slik beskriver naboer støyen fra Lista vindkraftverk. Forskning viser at kupert terreng o…

2018-12-11

RT @BjoernStaerk: Hvis du kjøper Jakten på den grønne lykken fra Humanist forlag før neste fredag kan du få den signert. Bare skriv “ønsker…

2018-12-11

RT @EricHolthaus: Being a climate change reporter in 2018 is saying “shit” multiple times on literally every single phone call

2018-12-11

Fint intervju med en oljeveteran som har blitt grønn. zetland.dk/historie/sekdx…

2018-12-11

RT @ZetlandMagasin: Legepladsinspektør Einar Jon kæmper for at lempe de europæiske sikkerhedsstandarder for legepladser, så børn kan slå si…

2018-12-11

RT @abjartnes: Viktig; hva slags kvoter gir reelle utslippskutt, og hvilke gir bare grønnvasking? twitter.com/Prof_DROlsen/s…

2018-12-10

Trangen etter å knytte Russland til alt mulig dumt som skjer i Europa og USA må vel henge sammen med et behov for å tro at det ett eller annet sted der ute finnes kompetente myndigheter som forstår situasjonen.

2018-12-10

Jeg tror mange har blitt så traumatisert av innvandringskritikerne at disse nå bare behøver å rope “BØ!”, og så skvetter man og skriver en sak om at “joda jeg er vel globalist, og jeg har ikke gjort jobben min, og ja dere snakker for folket”. aftenposten.no/meninger/komme…

-> 2018-12-10

Et avsnitt som burde få en skribent til å stoppe opp før man trykker send: “Motstanden på politisk nivå gjenspeiler uansett en folkelig motstand som har gitt seg til kjenne, ikke minst på internett. Den er rett nok ikke veldig utbredt.” Ja da er den kanskje ikke så “folkelig”?

-> 2018-12-10

At han låner ytterfløybruken av ordet “globalist” er også interessant her, når det vi egentlig snakker om er “inngå avtaler med andre land slik vi alltid gjør”.

-> 2018-12-10

I stedet for å spøre hvorfor “folket” er sinte på “globalistene” burde vi spørre: Hvilken mekanisme er det som gjør at en kommentator tror at ytterfløyen snakker for folket selv når de åpenbart ikke gjør det?

-> 2018-12-10

Slettholm svarer at han mener folkelig i betydning utenfor eliten, ikke utbredt. Men det er vel en rar måte å beskrive noe som er drevet av aktivister. Spesielt når flere av dem er avhengig av penger fra eliten.

-> 2018-12-10

På tide å legge bak oss fasen hvor man behandlet innvandringskritikken mest som et spontant grasrotfenomen. Det er mer og mer et etablert aktivistfenomen som jobber profesjonelt og har bånd til elitemiljøer.

2018-12-09

RT @SiljeLundberg: Sammen med @wskorge skriver jeg om den vanvittige kampanjen til @Norskoljeoggass, hvor de forsøker å koble olja til alt…

2018-12-09

@forteller Spennende. Satt akkurat og lurte på om det fantes noe sånt.

2018-12-09

RT @Josteinhe: Jeg svarer @mariusholm og @zeronorge i Aftenposten i dag: Den samme mekanismen som har løftet milliarder ut av fattigdom og…

2018-12-09

RT @JKSteinberger: “So even if the entire global agricultural system were to collapse in the future, the costs, in terms of world GDP, wou…

2018-12-09

RT @Peters_Glen: Nesten alle verdens land har bidratt til økningen i globale utslipp; enten ved utslippsvekst eller ved å kutte mindre i ut…

2018-12-09

Jeg tror Erik Tornes setter Aftenposten i en nøytral posisjon som ikke er mulig, hvor man speiler samfunnet uten å påvirke det. aftenposten.no/meninger/komme…

-> 2018-12-09

Utdyper her: facebook.com/bjoern.staerk/…

2018-12-08

RT @mariusholm: @norwaydave @BjoernStaerk Finansdepartementet har en god del «3,5grader er samfunnsøkonomisk optimal»-folk.

2018-12-08

Lurer på hvem som blir den første til å prøve seg på “3,5 grader? Det er helt ok og kostnadseffektivt det” i Norge. supermiljobloggen.se/dumheter/2018/…

2018-12-08

RT @jasonhickel: An excellent piece here. @KateAronoff reports on two new studies showing that continued global GDP growth is incompatible…

2018-12-08

RT @Peters_Glen: CO₂ emissions from (net) land-use change have remained constant around 5GtCO₂/yr for decades, while fossil CO₂ emissions h…

2018-12-07

RT @rbsteen: Onsdag publiserte vi en tekst fra Dag Herbjornsrud som retter sterk kritikk mot Aksel Braanen Sterri for redigeringen av oppsl…

2018-12-07

@forsberg Ikke vær redd for å sykle med piggdekk. Eneste vanskelige er når det er løssnø eller umåket snø som har frosset.

2018-12-07

@bengtassen Haha fantastisk

2018-12-07

Hvis du kjøper Jakten på den grønne lykken fra Humanist forlag før neste fredag kan du få den signert. Bare skriv “ønsker signering” i kommentaren. humanistforlag.no/jakten-paa-den…

-> 2018-12-07

Dette er også en fin måte å ta hevn på hvis du misliker meg. Bare bestill tusen kopier, så må jeg sitte der hele helgen til fingrene mine får krampe og faller av. For de som ikke bare har det i munnen og vil ta litteraturkritiken til et mer eksklusivt nivå.

2018-12-07

“Det har ikke noe å si hvor mye jeg flyr, flyene går uansett” vs “Markedet reagerte kraftig etter at trafikktallene ble lagt frem” dn.no/luftfart/norwe…

2018-12-07

RT @GeorgeMonbiot: How the Koch Brothers funded a Trotskyite splinter group. It doesn’t get much weirder or – in my view – darker than thi…

2018-12-07

RT @ZetlandMagasin: Tabet af biodiversitet i naturen er så stort, at det kan blive lige så stort et problem som klimaforandringer. En ny af…

2018-12-07

@palodegard Kulturhuset ved Youngstorget kanskje?

-> 2018-12-07

@palodegard Deichmanske bibliotek hvis du ikke vil ha mat og drikke.

2018-12-07

Pan tar den store debatten om norsk vindkraft. Hvor kan det bli bygget? harvestmagazine.no/pan/vind-og-fo… Trenger Norge vindkraft? harvestmagazine.no/pan/trenger-vi… Trenger klimaet norsk vindkraft? harvestmagazine.no/pan/trenger-kl…

2018-12-07

“Her stod direktøren for olieselskabet og ignorerede de konsekvenser det har at blive ved med at udvinde fossile brændstoffer. Siden har jeg tænkt at der må være tale om fortrængning. Man bliver lullet ind i et hamsterhjul som det er svært at give slip på” zetland.dk/historie/sOKVW…

2018-12-06

RT @ed_hawkins: Reminds me of the saying: “The best time to plant a tree was 20 years ago. The second best time is now.” https://t.co/Vp0D0

2018-12-06

RT @rahmstorf: See how easily we could have solved the climate crisis if we had started in 2000! Only 4% reduction per year. Now we need 18…

2018-12-06

RT @NiHaBo: I’ve waited 18 years for this backwards policy to be reversed. I can finally have a Norwegian citizenship without having to nul…

2018-12-06

God nyhet: Det blir lov med dobbelt statsborgerskap. dn.no/politikk/stort…

-> 2018-12-06

Det er noen meninger som for meg er et tegn på at man ikke forholder seg til innvandrere i den virkelige verden men som en fantasi i sitt eget hode, og det å være mot dobbelt statsborgerskap er en av dem.

-> 2018-12-06

“Ja, men hva om det blir krig og lojaliteten din rives mellom to land, og du blir sittende og stirre på passene dine, usikker på hvilket du skal velge, mens svulmende musikk spilles i bakgrunnen, hva da?!” Ja da skal du helt enkelt se færre thrillere.

2018-12-06

RT @lagenost: ⚠️ Utslippene øker fortsatt ⚠️

This is not a drill.

Været vil ikke bare bli rarere, folk og dyr kommer til å dø. Ikke bare…

2018-12-06

RT @espendholsen: @okvalnes @BjoernStaerk Jeg er på sjette året på mine vinterstøvler. Ikke kjøpt hos Dagestad, men tar de med dit på repar…

2018-12-06

RT @okvalnes: @BjoernStaerk Selv solide sko trenger stell og reparasjon. Det får de også hos Dagestad. Mine eldste derfra er femten år gaml…

2018-12-06

Flere i Norge burde ta en kikk på det danske nettmagasinet @ZetlandMagasin, av tre grunner: 1) De har gode artikler. zetland.dk/historie/s8yvW…

-> 2018-12-06

  1. De er det eneste generelle mediet jeg vet om som tar klimautfordringen på alvor. “Journalistikken skal ikke bare beskrive klimaforandringerne, den skal bekæmpe dem.” zetland.dk/historie/sO3Eq…

-> 2018-12-06

  1. De har funnet en digital modell leserne er villig til å betale for. Alle artiklene er tilgjengelig som både lyd og tekst. Alt er bak betalingsmur, men alt kan deles i sosiale medier.

2018-12-05

@Odden Jepp. Målet mitt er å finne en omvei rundt Vimes' lov. Spar penger på brukt => bruk pengene på å kjøpe kvalitet.

2018-12-05

Største endringen i hvordan jeg kjøper nå vs for to år siden: Det er enten brukt og billig eller dyre kvalitetsting som kan holde en generasjon eller så.

-> 2018-12-05

Noen er både billige og gode. De to fineste skjortene mine er fra Fretex.

-> 2018-12-05

Totalt bruker jeg ikke mer penger tror jeg. Bare mindre på middels dyre ting som er ment å byttes ut om ikke så lenge.

-> 2018-12-05

I dag kom turen til vinterskoene. De gamle kostet 2500 på XXL for tre år siden. De er bare filler nå og den ene har vært lekk i et år. De nye kostet tusen mer, men er fra Dagestad ved Bislett, som har rykte for å selge de mest solide skoene i Oslo.

-> 2018-12-05

Spør meg igjen om ti år om hvordan det gikk. Det er uansett en mye mye gøyere måte å kjøpe på.

-> 2018-12-06

For de som kjenner sin Pratchett: Målet mitt er å finne en omvei rundt Vimes' lov. Spar penger på brukt => bruk pengene på å kjøpe kvalitet => lev billigere på sikt.

2018-12-05

RT @FIVH: Sikkerhetsavtalen for tekstilarbeiderne i Bangladesh er truet! - Framtiden.no framtiden.no/201812057378/a… @CarinLeffler

2018-12-05

RT @HaakonRiekeles: Hvis EU skal ha netto null i utslipp innen 2050, ser det mørkt ut for norsk gasseksport skriver jeg i @aft_meninger , g…

2018-12-05

God og avslørende reportasje fra elbil- og oljelandet Norge. twitter.com/ZetlandMagasin…

2018-12-04

RT @aftarkiv: Fra @Aftenposten #pådennedag 1968. Menneskets fiende nr. én er avslørt

2018-12-04

RT @okvalnes: @BjoernStaerk En gjeng fra @HandelshoyskBI dro til Røros i fjor, og vi ble også begeistret. bi.no/forskning/busi…

2018-12-03

RT @eivindtraedal: Utrolig gøy å holde bokforedrag om klima i Porsgrunn. Hadde faktisk med for få bøker! Neste: Tønsberg og Arendal, og så…

2018-12-03

@jonasaa Jepp!

2018-12-03

Har vært på Røros for første gang. Flere burde besøke Røros!

-> 2018-12-03

Det er en turistby tvers gjennom, full av butikker med turistting. Men det er en god turistby og butikkene selger gode turistting.

-> 2018-12-03

Eneste negative er at det tar 5-6 timer med tog fra Oslo, avhengig av hvor lenge du nå vente på Hamar. I 2002 kunne du reise direkte på 4t og 15m.

2018-12-03

@StoriSimen Og slike konflikter løftes frem og forsterkes lett av klimatiltak. Det blir dyrt og vondt for noen.

2018-12-03

Farvel, oljå (2041). Bittersøt komedie om en idealistisk oljeingeniør som våkner fra koma.

2018-12-03

Det blir vel den nære framtida for mange av oss, dette. Massedemonstrasjoner for klimapolitikk. Massedemonstrasjoner mot klimapolitikk.

2018-12-02

RT @bobvulfov: some financial tips:

-pay off ur min. credit card payments -create a budget -save a portion of each paycheck -oh none of th…

2018-12-02

RT @ruth_mottram: En af de mest rørende stuk journalisme, jeg nogensinde har hørt - tak @LeaKorsgaard @ZetlandMagasin

“Journalistikken sk…

2018-12-01

1983 på Netflix.

2018-12-01

“Skal vi bli klokere, må vi erkjenne både fortidens og samtidens dumskap. Fasit tilhører nå en gang fremtiden.” aftenposten.no/meninger/kroni…

<- Tilbake